Dierenartsenpraktijk Laakkwartier



Huisregels

Huisregels

Hier vind je de huisregels die gelden binnen Dierenartsenpraktijk Laakkwartier:

  • De nota moet na de behandeling altijd direct aan de balie worden voldaan. Ook wanneer je bent verzekerd betaal je bij ons de nota. De nota kun je zelf declareren bij jouw verzekering.
  • Betaling à contant of per pin.
  • Verkochte medicatie worden slechts teruggenomen ter destructie (dit is een wettelijke eis). Er vindt geen geldelijke teruggave plaats.
  • Onze praktijk is dagelijks geopend van 9:00-17:00 uur , en op maandag-, woensdag- en vrijdagavond tot 19:00 uur.  Behandeling vindt enkel plaats op afspraak. Voor spoedgevallen buiten openingstijden is er altijd een collega telefonisch bereikbaar. Meer informatie over onze dienstkring vindt u op onze website.
  • Binnen de openingstijden van de praktijk kun je medicijnen en voer afhalen. Wil je er zeker zijn dat het product op voorraad is, is het verstandig vooraf te bellen.
  • Afspraken voor consulten en/of ingrepen dienen minimaal 24 uur van te voren worden afgezegd. Indien je niet of te laat annuleert, zullen wij kosten voor het reserveren van tijd, materiaal en personeel in rekening moeten brengen.
  • Voor een goede behandeling is het soms noodzakelijk dat een dier meerdere keren op controle komt. Omdat ook voor deze controles tijd, ruimte en personeel nodig zijn brengen wij hier een (controle)consult voor in rekening.
  • Bij een kostenraming wordt een schatting gemaakt van wat de behandeling/operatie ongeveer zal gaan kosten. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleent. Door tegen/meevallers kan de uiteindelijk te betalen prijs anders uitvallen. Een kostenraming is twee maanden geldig.
  • Vanwege de beperkte ruimte in onze spreekkamers vragen wij je zoveel mogelijk met slechts één begeleider per afspraak naar de praktijk te komen.
  • Honden dienen in de praktijk aangelijnd te zijn. Honden waarvan bekend is dat ze agressief kunnen zijn dienen een muilkorf om te hebben. Katten moeten in een vervoersmandje worden vervoerd.  Overige huisdieren moeten in een voor hen geschikte vervoerskooi of vervoersdoos worden vervoerd.
  • Wij benaderen je met respect, en behandelen jouw huisdier met liefde. Er wordt niet getolereerd dat een bezoeker scheldt of medewerkers agressief benaderd. Medewerkers en/of cliënten mogen niet bedreigd worden op welke manier dan ook. Hier zal per direct een melding van worden gemaakt.

Op de website en op aanvraag bij de balie kan je onze algemene voorwaarden inzien, zoals gedeponeerd door de KNMvD. (Koninklijke Maatschappij voor Diergeneeskunde).